برگزاري اولين ايده بازار تخصصي صنعت نساجي كشور در يازدهمين نمايشگاه صنعت نساجي اصفهان

برگزاري اولين ايده بازار تخصصي صنعت نساجي كشور در يازدهمين نمايشگاه صنعت نساجي اصفهان

1394/10/21 2745 0

برگزاري اولين ايده بازار تخصصي صنعت نساجي كشور در يازدهمين نمايشگاه صنعت نساجي اصفهان

یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان که به صورت دو سالانه برگزار می شود، برای فعالان و دانشجویان این صنعت نمایشگاه مهمی است و دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان چهار رویداد را برای برگزاری هرچه پربارتر آن برنامه ریزی کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی (ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات) از 24 تا 27 دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اظهار کرد: این نمایشگاه می تواند به وجود آورنده بازاری جدید برای مشارکت کنندگان و فرصت آشنایی آن ها با تکنولوژی و پیشرفت های علمی در زمینه نساجی باشد.
به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، اکبر خدامی با اشاره به اینکه دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان بیش از 400 نفر دانشجو در رشته مهندسی نساجی دارد، افزود: هم اینک بازار نساجی کشور بر اثر واردات بی رویه و قاچاق منسوجات فوق اشباع شده و در این شرایط صنایع ما نمی توانند با روش های نساجی سنتی حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی تأکید کرد: در شرایط مذکور برای حفظ حیات واحدهای نساجی و یافتن توان رقابت، رویکرد سنتی نمی تواند جوابگو باشد و ضروری است صنعت نساجی ما با مسلط شدن به علم روز، محصولات خود را به صورت متمایز تولید کنند.
وی اضافه کرد: یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان که به صورت دو سالانه برگزار می شود، برای فعالان و دانشجویان این صنعت نمایشگاه مهمی است و دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان چهار رویداد را برای برگزاری هرچه پربارتر آن برنامه ریزی کرده است.
این عضو هیأت علمیدانشگاه صنعتی اصفهان، برگزاری اولین ایده بازار تخصصی صنعت نساجی کشور به همت دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی و مدیریت فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی در نمایشگاه نساجی امسال را افتخار بزرگی برای اصفهان و این نمایشگاه دانست.
به گفته وی تا تاریخ 15 دی ماه که آخرین روز ارسال ایده ها بود، 20 ایده به دبیرخانه این ایده بازار ارسال شده و پس از داوری، 10 ایده برای رقابت در روز 27 دی ماه در سالن همایش های محل برگزاری نمایشگاه های استان اصفهان برگزیده می شوند.
از تالار گفت و گو تا کارگاه های آموزشی و حضور شرکت های دانش بنیان
وی با اشاره به وجود تالار گفت و گو در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان گفت: اساتید دانشکده نساجی در چهار روز برگزاری این نمایشگاه در غرفه دانشگاه صنعتی برای ارایه مشاوره به بخش صنعت و ثبت نیازهای پژوهشی درباره تکنولوژی های نساجی حضور دارند.
وی تأکید کرد: این مهم می تواند به هرچه کاربردی تر شدن پژوهش های دانشگاهی و افزایش توان رقابتی صنعت نساجی کشور با استفاده از پیشرفت های روز کمک کند.
خدامی یادآور شد: همچنین 2 کارگاه آموزشی تخصصی با موضوعات بهبود کیفیت فرش و تکمیل های پیشرفته در صنعت نساجی در مدت برگزاری نمایشگاه برپا می شود.
وی همچنین از اختصاص یک غرفه به 5 شرکت دانش بنیان خبر داد که این شرکت ها فعالیت ها و محصولات جدید خود در زمینه نساجی را در این غرفه ارایه خواهند کرد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر